Minder, mooier en zwaarder (dag 19, 1480 km).

3 juli 2021 - San Sebastián, Spanje

Vandaag de kortste etappe tot nu toe. Minder kilometers (slechts 48), maar wel de mooiste en zeker de zwaarste. Mijn god wat is de kust van de Atlantische oceaan onder Biarritz schitterend. En zeker per fiets. Heb alleen niet overal de mooiste foto’s kunnen maken omdat ik vaak op een redelijk drukke kustweg zat waar zomaar even stilstaan (om een foto te maken), me niet verstandig leek. En ik ben me toch een partij verstandig…..

En best wel zwaar, niet alleen vanwege de hoogtemeters maar ook door de korte, steeds opeenvolgende kleine steile hellingen. Dan klim ik liever 1000 hm met een mooi, gelijkmatig percentage. Typische kustweggetjes…

Na het oversteken van de rivier de Bidasoa in Irun ben ik vandaag uiteindelijk Spanje, of eigenlijk Baskenland, binnen gereden. Mijn eerste cortado smaakte hier prima en de bediening was vriendelijk😉😉

Rond 13:00 uur bereikte ik Donostia/San Sebastián. In de buurt van mijn appartement eerst een hapje gegeten bij, volgens de serveerster, het beste restaurant van San Sebastián. Ben er pas net en heb ik dat al gelijk gevonden😂😂. En is  echt een warm bad om hier weer terug te keren. Wat een super relaxte, fijne stad is dit toch….

En dan het appartement: midden in het oude centrum, supernetjes en warm ontvangst. Ik ben een gelukkig mens……

Oh ja, heb een nieuwe witte  korte broek🤪😂

Goojenach (noe nog neit he…..)