Unne gepopte Uul, moslim-slalom en tegenwind (dag 4 Fergnier-Pont-Sainte-Maxence, 408 km)

18 juni 2021 - Pont-Sainte-Maxence, Frankrijk

Met dik 20 graden lag ik te puffen op mijn dikke, zwarte slaapzak toen ik tegen half 2 wakker werd van onweer en bliksemschichten. Heerlijk, regengeluiden op je tentje, en ondertussen maar voelen of t een beetje droogblijft. 👍toptentje van Decathlon.

Na een prima ontbijtje (croissant en koffie) op weg naar Pont-Sainte huppeldepup…. Kilometers langs Canal Lateral a l’Oise en toen nee he: une déviation  Fietspad afgesloten. Na wat aarzeling toch maar besloten om niet door te rijden. Die Fransen menen het meestal wel echt als er zo een geel bord staat. Op zich niet erg want je ziet toch meer van het landschap dan vanaf de waterkant  Na 3 km kom ik in Morlincourt. Hey een echt frans stammeneeke. Het was warm, nog vroeg en un cocá gaat er wel in. Heb best al veel cafeetjes gezien in mijn leven maar dit was echt de moeite waard. De tijd had niet stil gestaan maar was terug gegaan naar 1950-1960??? De uiterst vriendelijke kastelijn vroeg wat ik wilde drinken (un cocá…..), waar ik vandaan kwam en vooral waar ik naar toe ging. De eerste twee antwoorden kon hij goed verwerken maar toen ik op de laatste vraag l’Espagne antwoorde staarde hij mij zeker 1 minuut aan en keek als unne gepopte Uul…….  De cola was overigens heerlijk!!

En door. Binnen no time was ik in Compiegne, vlgs. Mart Paris-Roubaix terrein. Nou dat klopt. Wat een k*t-wegen. En toen de volgende “obstakels”. Volgens mij zit hier een grote moslim-gemeenschap en was het vrijdagmiddag gebed net ten einde. Gedurende zeker 3 km heb ik een nieuw spelletje uitgevonden. Moslin-slalom…. valt niet mee hoor want voor dat je het weet blijft je remhendel in zo’n soepjurk hangen.

Laatste stukje naar Pont-Sainte de huppeldepup. Lekker hotelletje gezocht en goed gegeten. En oh ja: de hele dag tegenwind. Dat heb je als je geen rondje fietst.

Goojenach

1. Fabienne:
    18 juni 2021
    Unne gepopte uul 🤣 Mensen kijken mij altijd als unne gepopte uul aan als ik die uitdrukking gebruik. Goed om te weten dat de uul bij meer WLers bekend is 😅
    Goeie reis weer morgen!
  2. Willem:
    Heej Peet, denk je ook aan je 2 ons groenten elke dag? 👊🍀
  3. Mam Pap:
    Ja doe maar luxe
  4. Elke:
    18 juni 2021
    Pffff, een dag tegenwind….
    En als je verhaal lees klinkt het zo moeiteloos. Hop, jij op dat fietsje. Zoef zoef… 👍🏼😅
  5. Chantalle:
    19 juni 2021
    T liek es ofse nooit angesj hubs gedoan! Zeen de ganse tied dea slalom veur mich 😂 Succes weer vandaag
  6. Bert:
    Hey Peet,
    Goed op weg! Je kunt wel goed reisverhalen schrijven als je alleen bent! Met de Mannen erbij schrijf je nooit iets (don’t mention the War🤫).
    Ga je die nog bundelen in een boek als je weer terug bent?
    Groet,
    Bert
  7. Peet Notten:
    20 juni 2021
    Bert als wij weggaan gebeurt nooit iets wat de moeite waard is om op papier te zetten😉
  8. Marieke:
    19 juni 2021
    Unne gepopte uul…. Ik ga deze in Brabant introduceren! Goed gejat 😉. Have fun vandaag!
  9. Nicole:
    20 juni 2021
    Zó leuk om dien verhaole te laeze! Bin ein bitje jaloers😉! Succes weer murge en veural geneete.