Donostia deel 2 (dag 21).

5 juli 2021 - San Sebastián, Spanje

Wat een heerlijk, relaxed weekend. Even geen fiets, kilometers maken, route plannen, camping zoeken, tent opzetten, tent afbreken, inpakken etc. Nee gewoon: niets moet, behalve hoe lang blijf ik liggen in mijn bed met schone, witte lakens, waar ga ik mijn 1e biertje pakken en wat en waar eet ik vanavond. En dan is San Sebastián natuurlijk de perfecte stad. Het scheelt ook dat ik de weg een beetje ken en dat ik niet meer alle bezienswaardigheden persé hoefde te aanschouwen. Nicole en ik zijn hier 3 jaar geleden samen geweest, vandaar. We hadden toen al een prima ontbijtgelegenheid en pinxtosbarretje ontdekt, en ja (gewoontedier he) daar ga je dan natuurlijk naar terug.

Ik had een superkamer (Pensión) midden in het oude centrum met alles erop en eraan, netjes en heel vriendelijke mensen. Toppie!! En uitgebreid de tijd om mijn fiets goed te onderhouden (banden, ketting, derailleur). Erg belangrijk heb ik gemerkt!

En daarnaast ook tijd om na te denken over het vervolg van mijn tocht. Als je op de fiets zit ben je daar totaal niet mee bezig en denk je alleen maar van dag tot dag, maar met 2 dagen rust en niets aan je hoofd komt er vanzelf een moment om een tussenbalans op te maken.

België en Frankrijk ben ik behoorlijk doorheen gejakkerd. Had niet gedacht dat ik in 19 dagen San Sebastián al zou bereiken. Moet eerlijk zeggen dat de “ gezelligheid” op de lege, franse doortrekcampings hier mede debet aan is.

Spanje is toch echt mijn land en dus heb ik besloten om de tocht langs de zuidkant van de Pyreneeën, naar Barcelona, een stuk rustiger aan te doen. Ik heb tenslotte ook vakantie en ik passeer een aantal Spaanse steden die zeker de moeite waard zijn: Pamplona, Huesca, Lleida en tenslotte Barcelona zelf.

De hoogtemeters die ik moet nemen zullen er ook zeker voor zorgen dat mijn tempo en de dagkilometers drastisch omlaag gaan. Om maar niet te spreken over de verwachtte temperaturen na Pamplona😂😂😂.
Ik trek er grofweg 2 weken voor uit en dat betekent dat ik Barcelona waarschijnlijk ergens rond 18-19 juli hoop te bereiken.

En nu het leukste gedeelte van mijn verhaal: Nicole kan in de week van 19 juli nog net een weekje vrij krijgen. Daarna beginnen de schoolvakanties en zal ze de vakanties van haar kinderrijke collega’s en baas moeten opvangen. 1 plus 1 is 2: dus hebben we besloten om die week samen in Barcelona door te brengen🥳. Ben benieuwd of ik haar nog herken na 5 weken, of nog beter of ze mij herkend 🧔🏻‍♂️🧔🏻‍♂️🧔🏻‍♂️!!

Mijn “einddoel” was Barcelona. Hier zou ik de balans opmaken. Terugfietsen was altijd een optie maar met die week Barcelona in het vooruitzicht heb ik besloten om het vliegtuig  ✈️  mee terug naar huis te pakken. De fiets aan boord vereist nog wat uitzoekwerk……

In  Eindhoven 😂😂😂 zal ik mijn fietstocht hervatten. Zoals het er nu uitziet zal ik vrijdag 23 juli in Zitterd landen.

Ik ben dan 6 weken onderweg geweest en kan dan thuis nog een paar weekjes bijkomen van mijn avontuur. Zo, genoeg vooruit gekeken….ik zei toch dat 2 dagen rust je aanzet tot nadenken.

Voorlopig heb ik nog een fantastische tocht voor de boeg waar ik echt naar uit kijk. 🏔 🚴‍♀️

Goojemiddig

1. Monique:
    5 juli 2021
    Vervelende collega’s hé amuseer je rust lekker uit en geniet straks van elkaar in Barcelona🥂😎
  2. Peet Notten:
    5 juli 2021
    Valt wel mee vlgs Nicole😉. Dankje Monique!
  3. Annie:
    5 juli 2021
    Wat een mooi verhaal en met die vooruitzichten kan het best nog leuk worden straks nog een week samen met Nicole in Barcelona Bonne route oma annie
  4. Peet Notten:
    Komt goed!
  5. Marga limpens:
    5 juli 2021
    Sjtrak plan Peet, aaf en toe rös deit dich gout! Dat wurt nog 2 waeke aafzeen én geneite.
    Nicole wach dan aan de eindsjtreep in Barca!
  6. Peet Notten:
    😉😉
  7. Yvonne Duckers:
    5 juli 2021
    Nou Peet.....allemoal hwoagtepunte ( gein mekkelikke) wat dich de kommende 2 weake te wachte stoan en dan die Rondemiss aan de finish!!! Ich verheug mich noe al op dien foto's van alles
    Succes en num idd auch de tied om te geneete!
  8. Peet Notten:
    6 juli 2021
    Dan doon ig zeker Yvonne, thnx!
  9. Marcello:
    Strak plan Peet.
    Geniet lekker en doe rustig aan.
    De rondemiss zal je aan de eindstreep opwachten en dan kunnen jullie nog een weekje genieten.
    Van der Poel kan geen week met zijn rondemiss doorbrengen, die moet de dag erna weer op de fiets
  10. Peet Notten:
    6 juli 2021
    Dat is dan auch t ennigste versjil tusje Matthieu en mig…..
  11. Patrick winkelmolen:
    6 juli 2021
    Djuu Peet, weer ff bijgelezen. Ik vind dat het echt ongelofelijk dat je zo snel San Sebastian hebt bereikt. Top prestatie. En de beschrijving van de stad doet mij ook weer terugverlangen naar de magische plek. Succes met de klimmetjes die in het vooruitzicht staan. En voor de hamstringblessure is San Sebastian het beste medicijn. Wilde ik je nog zeggen maar je bent er al.
  12. Peet Notten:
    Tis al euver Pat😂