Entering Catalunya (dag 29, 1872 km)

13 juli 2021 - Lleida, Spanje

Ik begin de zeezucht al weer een beetje te voelen…..nog ca 150 km en Barcelona is bereikt. Op het moment zit ik in Lleida, mooie historische stad met pleintjes, kerken blablablabla…….. Typisch Spaans😂

Opeens is alles Catalaans: de tv-zenders, het bier, de kids in Barca-shirts, de Catalaanse vlag etc.

Vandaag een ontspannen tocht van ca. 55 km, alleen de eerste 10 km was weer een heftige gravelride. Komoot heeft er toch een handje aan om altijd de korste “fietspaden” uit te kiezen. 10 km waarbij je alleen maar naar je banden kijkt😬.

De banden zoefden vandaag trouwens heerlijk. De kenners weten wat dat betekent: wind in de kont en alleen het geluid van de iets plakkende banden op de hete asfalt in je oren, een van de mooiste geluiden die er zijn…….Die laatste zin kan zo in een hoofdstuk van de nieuwe roman van Tim Krabbé. Toch????😂

Na de camping-maaltijd van gisteren (gebakken spekjes, blauwe kaas en stokbrood) ga ik nu op zoek naar iets meer culinairs.

Oh, en ook nog een mooi waterverdeelwerk gefotografeerd! Ik lees net dat het in Limburg weer mis is met de regen….misschien kunnen ze hier iets mee😬

Goojenach

1. Bert:
    13 juli 2021
    In Limburg tot en met donderdag 150 mm regen voorspeld met Hoogwater in de Rivieren voorspeld en dat in Juli! Weer eens wat anders dan drie Zomers op rij met extreme hitte/ droogte.
    Als je opgeroepen wordt Peet moet je hard terug fietsen om mee te helpen “Mooder Maas” te bedwingen!😂
  2. Peet Notten:
    14 juli 2021
    Ben nog geen 5 weken weg en……
  3. Han Kessels:
    13 juli 2021
    Ja, in (Zuid-)Limburg was het weer helemaal mis. Had jouw waterverdeelwerk ook niet bij geholpen. Gelukkig zit ik in Twente.
    Weer prachtige foto's. Ik moet toch ook weer eens naar Catalunya.
  4. Peet Notten:
    Zeker doen Han
  5. Mart Cremers:
    14 juli 2021
    Peet, hou dich kloar … Watersjap zeukt dich op … Waarsjienlik pikke ze dich deze nach op om trök te komme vanwege t hwoag water ☺️👍🏼🍀
  6. Peet Notten:
    14 juli 2021
    Waal mit unne helikopter dan, zit toch al hoog….dat sjeilt