Spaanse binnenlanden (dag 28, 1819 km)

12 juli 2021 - Almunia de San Juan, Spanje

Heet, droog, dor en verlaten, dat was mijn dag vandaag. Wel een mooi landschap hoor, maar niet zo mooi als het stuk tussen Pamplona en Huesca. Een tocht van 75 km in totaal. Na 40 km dacht ik: bij het volgende dorpje stop ik voor een cola of koffie. Dat werd dus 67 km: in Monzon. 8 km vóór mijn eindbestemming: de ini-mini camping in Almunia de San Juan.

De camping wordt gerund door een Duitse mevrouw uit het Sauerland. Ze snapte er niets van dat ik vanuit Nederland hier naar toe was gefietst. “ Het is hier altijd zo warm en het regent maar soms” zei ze. “ Heb je geen last van de warmte, wil je niet gelijk gaan zwemmen”.

Mensch warum  begin je in godsnaam een camping in de binnenlanden van Spanje als je de warmte zo vervelend vind!!! Blijf dan in je Sauerlandje dacht ik nog😂😂.

Weer lekker geplonsd in het lokale, municipale Medammerweide-badje. Fijn dat ze hier bijna overal nog een gemeentelijk zwembad hebben.

Het fietsen gaat heerlijk, al moet ik toegeven dat de warmte en de zon wel parten spelen. Eigenlijk bevalt het fietsen beter dan de rustdagen…..Tijdens de rustdagen ga je teveel nadenken en begint de verveling een beetje toe te slaan. Daar heb je bij het fietsen geen last van. Dan ben je bezig met de route, de weg, je verzet, je eten, je bandenspanning en drinken etc.  Geen tijd om over andere zaken na te denken.

De campings in dit gebied blijven een probleem. Voor morgen heb ik via TripAdvisor  een kamer kunnen boeken in Lleida (spreek uit als Jedda), en woensdag slaap ik weer in een universiteitshostel. Deze keer van de Universitat de Cervera. Donderdag is nog onzeker. Van vrijdag tot en met maandag heb ik een toeristische camping aan het strand, vlakbij Barcelona geboekt.

Het eten vanavond wordt nog een uitdaging. Almunia de San Juan klint sjiek en voornaam, maar een supermarkt of restaurantje heb ik nog niet kunnen ontdekken. Misschien heeft de Duitse madamme nog een wurst met sauer(land)kraut voor mij over…..😬

Goojenach

PS en soms moet je t doen met de dingen die er zij, qua eten (zie foto).

1. Mam Pap:
    12 juli 2021
    Zo te zien wel een supermarkt maar geen restaurant och een lekker stokbrood smaakt ook wel morgen maar weer iets anders🥖👍
  2. Peet Notten:
    12 juli 2021
    Jep , ik vind t prima zo😉
  3. Ad Smeets 🏡:
    12 juli 2021
    P A M Notten, is waal primitief aete?
  4. Peet Notten:
    12 juli 2021
    Tha, jij bent ook wel heel wat anders gewend he Ad. Wacht maar, over een paar weken maak ik je dik in met kaarten🤪
  5. Jacq&Marianne:
    12 juli 2021
    Ja Peter Na regen komt zonneschijn 🌞 Het is daar dor en droog Mooi toch!
  6. Peet Notten:
    Zeker!
  7. Monique:
    12 juli 2021
    Hé peet denk maar aan het lekkere eten in Barcelona zet hem op🚲
  8. Peet Notten:
    💪🏼💪🏼👍
  9. Annie:
    12 juli 2021
    Peet ik vraag me af is er niet ergens in de buurt een vis restorantje misschien als je wat dichter bij Barcelona komt nog even geduld.wel te rusten en tot morgen.oma annie
  10. Peet Notten:
    Ik ga op zoek😉
  11. Elke:
    12 juli 2021
    Tijdens de rustdagen ga je te veel nadenken... En dan nog zo'n brandende zon op de bol. Dat is ook wel heel veel reflectie in één keer!
  12. Peet Notten:
    14 juli 2021
    Ben op fietsvakantie niet op retraite….😉
  13. Cor:
    13 juli 2021
    Peet de letste lwêtjes waoge hét zwaors môste mêr denke! Nog effe aafzeen dan kump de belwaning! Succes d‘r mit👍👍🚴‍♂️🚴‍♂️
  14. Peet Notten:
    Ben benuut Cor!!