Huesca 2 (dag 27).

11 juli 2021 - Huesca, Spanje

Rustdag…..en wat doe je dan vooral, juist ja rusten!!  Uitgeslapen (half 9 😂), ontbijten, zwemmen, even liggen, tour kijken, douchen en stad in. Dat was zo een beetje mijn dag.

Tja en dan Huesca, wat moet ik ervan zeggen. Laat ik vooral eerlijk zijn: de stad viel een beetje tegen. Wel weer echt oud, Spaans en genoeg bezienswaardigheden. Ik noem er 2: Monesterio San Pedro el Viejo en Huesca Cathedral (zie foto’s).

De camping lag even buiten de stad (op loopafstand van het centrum) met grote, ongezellige grote woonblokken. En het vreemde was dat die woonblokken ook in het centrum gewoon terugkeerde (pal naast oude panden). Maakt de stad niet aantrekkelijk.

Daarnaast vond ik het een “moeilijke” stad qua oriëntatie. Normaliter weet ik op mijn gevoel aardig de weg maar hier heb ik me 2 x behoorlijk verlopen. Afin….

Morgen de 2e week van de doorsteek richting Barca. Weer op de fiets, kilometers maken!!!

Goojenach

1. Bert:
    11 juli 2021
    Hebben ze er ook een “Lam Gods” Peet, heb je dat gezien of moest je in de rij staan en 1 € betalen? 😜😜
  2. Peet Notten:
    11 juli 2021
    Bert, ik heb die foto stiekem gemaakt…..😉
  3. Bert:
    12 juli 2021
    Die foto’s geven een prachtig beeld ven het landschap, de rust en de leegte, precies waar je naar op zoek bent Peet. Anti- toeristische dorpjes, waar je nooit op Vakantie met de auto naar toe zou gaan.
    Ben benieuwd of die Duitse Frau nog een verrassend Zonnebloem gerecht gaat opdienen vanavond.
    Have fun!
  4. Peet Notten:
    12 juli 2021
    Bert, jij snapt t helemaal. Wil je volgend jaar niet meegaan??😉😉😉
  5. Bert:
    12 juli 2021
    Mag ik nog even trainen? 😜
  6. Peet Notten:
    14 juli 2021