It’s raining again (dag 13, 1032 km).

27 juni 2021 - Cellettes, Frankrijk

Dag 13, het kon ook bijna niet anders toch. De zwaarste dag tot nu toe. Niet qua fietsen (alhoewel 92 km en bijna 1000 hoogtemeters) maar qua weer. Jullie hebben het waarschijnlijk nog niet door maar ik overdrijf graag een beetje in mijn verhalen…….maar echt ik heb 5 uur aan één stuk door de stromende regen gefietst. Prachtig waterschapsweer met overal volle bakjes (zie foto’s), maar voor op de fiets niet echt leuk. Hoe zuidelijk moet ik gaan om mooi weer te krijgen????

En het was ook nog eens Dimanche hier. Dat betekent dat alle kerken open zijn en dat alle boulangeries, cafés en terrasjes dicht zijn. Zeker met dit weer. Dus heb ik de 92 zeiknatte kilometers maar zonder onderbreking afgelegd.

Maar dan……rond half 3 nader ik de camping. Ik zie feestverlichting, muziek schalt uit de boxen (nou ja muziek, van die vreselijke, donkere Franse rap) en tot overmaat van geluk zegt de campingbazin dat ze ook nog wifi hebben. Ik verorber binnen no time en geitenkaas salade en hoor dat Max wint en zie dat Mathieu glorieus zegeviert. Nu het Nederlands elftal vanavond nog en ik ben alle regen vergeten……..

Het is nu bijna 21:00 uur en ik denk alleen nog maar aan de regen.

PS vandaag rond 12:00 uur de 1000 kilometer gepasseerd  💪🏼

Goojenach

1. Sjaak van Popering:
    27 juni 2021
    Hoi Peter, respect hoor. Vakantie maar toch ook zwaar en afzien. Heb even de gribfiles van de omgeving opgevraagd maar pas vanaf woensdag wordt het echt mooier weer. Nog even doorbijten dus. Maar morgen lundi, cafeetjes weer allemaal open en de focus op de TDF 😃 Houd je haaks 👍
  2. Peet Notten:
    27 juni 2021
    Hey Sjaak. Klopt. Blijft nog even minder. Hopenlijk t ergste gehad. En idd focus op Mathieu 😉
  3. Bert:
    Hoi Peet,
    Die 1.000 km is echt wel een mijlpaal. Ik vind dat met de auto al ver.
    Mathieu was super, in de voetsporen van Poupou. Echte sport emotie. Inmiddels zijn de Oranjeleeuwen door geharde Tsjechen gedegradeerd tot Oranjepoesjes.
    Wielrennen/ de Tour heeft sowieso altijd al iets heroïsch gehad vind ik. De prestaties van het individu, jij bent daar thans een metafoor van vind ik 👏👏
    By the wat, al dat hemelwater is letterlijk een zegen voor de Natuur. En zonder afzien zou je er later (tegen je Kleinkinderen🥲) er minder heroïsch over kunnen praten.
    Witse nog mich vreuger…..,.
    Een beetje als Reinier Paping na de barre Elfstedentocht van 1963
    Geneet……
  4. Peet Notten:
    28 juni 2021
    Nou Bert. Zo erg is t (nog) neet…..
  5. Jacq&Marianne:
    27 juni 2021
    Proficiat met je 1000 km. Knap!
    Zo te zien op de foto’s heb je écht veel regen gehad.
    Er zit gelukkig maar één 13e dag in je reis 😉.
  6. Peet Notten:
    28 juni 2021
    Haha dat klopt. En die hebben we gehad….
  7. Bart Allerts:
    28 juni 2021
    Hei Peet, sinds vandaag weer eine volger derbie dankzij Marc de buurman. Effe alles truuk gelaeze, sjwan geschreeve en zo belaefs te het toch get mjae es allein de ritten op Strava. Gefeliciteerd mit de jetste doezend kilomaeter en haupelik wurd het waer richting Spanje get baeter.

Geniet dervan en veul plezeer en sjterkte toegewunsjt. Bart
  8. Peet Notten:
    28 juni 2021
    Hey Bart, welkom in de club. Spanje is altied beater, toch…..😬
  9. Cor:
    28 juni 2021
    Peet. Hét geit Good mit dich! Eine man van de WML dae zich ergert aan de raenge. Al dae ljèche waterstandj bèste al vergaete, Good zwa. Mêr versjillende universitaire studies höbbe oet geweeze, dat hèt meiste water naeve dich vilt! Houpelik is hèt noe drweug en kenste lekker in hèt zunke peddele.
  10. Peet Notten:
    28 juni 2021
    Nog neet Cor, maar t kump……