Koninginnerit (dag 25, 1689 km)

9 juli 2021 - Villalangua, Spanje

Mooier gaat het niet worden, zeker weten…..Vandaag was de koninginnerit van mijn Tour. 63 km en 1300 hoogtemeters, met geen wolkje aan de lucht en 35 graden in mijn nek!! Maar wat heb ik genoten. 3 cols bestegen, lek gereden in de afdaling en bij de aankomst geen rondemiss maar een super authentiek  Spaans hotel met een heel leuke gastheer die me al stond  op te wachten.

“Hello Peter, welcome in Hotel Posada de Villalangua”.  Nee de kamer komt later wel, eerst een cerveza por favor. Komt die gast met een ijskoud aardewerk kannetje bier en bijbehorende beker. Hier wil ik blijven!  Dit was het lekkerste biertje van dit jaar……

En dan het uitzicht….. een 3x A lokatie. Zie video.

Vandaag had ik het idee dat ik door een Amerikaans western/cowboy- filmdecor aan het fietsen was  Achter iedere  bocht had ik John Wayne, Old Shatterhand of Winnetou verwacht…..

Tja en dan toch lek he. Ik rij tubeless en het is dus heel lang goed gegaan. Voor de leken onder ons tubeless is rijden zonder binnenband maar met een vloeistof in de band die bij lek rijden door het gat naar buiten spuit en het gat dicht (beetje vulkaniseert). Kans op lek rijden is zeer klein.
Maar vandaag in een afdeling jaag ik een dikke asfaltspijker door mijn achterband. Niet gelijk lek maar tikt als een gek. Gestopt en dan? Spijker eruit trekken en vloeistof zijn werk laten doen?

Tja, zitten laten is geen optie. Dus trek klotending eruit en psssssst band lek. Nou moet je weten dat ik al 2 uur niemand had gezien, ik stond in de volle brandende zon en had nog nooit die vloeistof eruit gehaald en vervangen door een binnenband😬😬😬. Op internet had ik vlak voor vertrek nog iets gelezen over spaghetti rubber die je met speciaal gereedschap in de band kunt proppen als de vloeistof het niet redt. Had ik nog besteld en nu was mijn vuurdoop. En ja hoor, ik prop zo een sliert erin, pomp band op en hoppa. Rit kunnen afmaken. Bij aankomst was band toch weer wat leger en uiteindelijk bij het hotel toch binnenband opgelegd. Er zat gewoon nog maar te weinig vloeistof in de buitenband om zijn “ helende”  werking te kunnen doen. Ach ja, al lang blij dat de spaghetti mij heeft kunnen redden…..en blij dat t mij gelukt  is. Ben niet zo een handige Harry wat dat betreft😉

Vanavond krijg ik in het hotel een (hoop ik) lokaal Spaans recept voorgeschoteld en wat een luxe: morgen ook nog ontbijt. Ondertussen wordt het hier drukker met franse auto’s en MTB-bikes op het dak. Sukkels: daar moet je mee naar boven fietsen!!

En dan nog een afsluitende tip. Ben je op zoek naar een unieke locatie, met prachtig uitzicht, geen drukte, (hopelijk) lekker eten en een unieke trainings locatie: ziz iz ze pleez to bee!!!

Oh ja de vale aasgieren vergeten. Die hebben tijdje boven me gehangen. Zie ook filmpje.

Goojenach

1. Sjaak van Popering:
    9 juli 2021
    Mooi verhaal weer Peter, ik ga die plek zeker een keer opzoeken 😊
  2. Jacq&Marianne:
    9 juli 2021
    Sjoeën om te laeze. Dich weurs al ongerdeil van de omgèving. Wae zooije zoè mèt wille drinke. Proost 🍻
  3. Bert:
    Prachtige omgeving inderdaad!
    Die band reparatie lijkt op een operatie van een chirurg.
    Die aarden kannetjes zijn leeg, daar zit helemaal geen bier (meer) in😜
  4. Ciska:
    9 juli 2021
    Manis van alles. Hoezo geen handige Harry. Je hebt het toch gefixt. Never give up💪🏻. Mooie streek. Mooi aardewerk kannetje, maar de inhoud…jammie. En dat bij 35 graden. Ik zie die kraaloogjes al helemaal glunderen. Cheers!
  5. Mam Pap:
    9 juli 2021
    De natuur word met de dag mooier zo te zien en te horen die band moet je maar voor lief nemen hopelijk blijft het bij die ene Prachtig verhaal en eindelijk zon
  6. Chantalle:
    Prachtig Peet!
  7. Nicole:
    10 juli 2021
    Sjiek! Dit zijn de mooiste routes en plekjes. En dan dat hotel, GEWELDIG! Spanje is toch echt je favoriete land. Volgende keer naar Spanje vliegen, fietsje mee, en alleen daar fietsen😉. X
  8. Harry:
    10 juli 2021
    Mooie verhalen Peet ! Alleen dat tubelessgedeelte inclusief spaghetti van rubber mag je me thuis nog eens uitleggen. In tegenstelling tot mijn naam zou vermoeden ben ik ook niet zo handig. Veel plezier nog en kiek oet.
  9. Mart Cremers:
    10 juli 2021
    Super Peet … Joa … allein al om de techniek gwoaj ich op mien Canyon’s tubeless benj … Kumpste de TDF🚴🏼‍♂️ nog urges teage door de Pyreneeën? Veul plezeerrrr in elk geval … Moagste nog in de buurt van t monument van Fabio Casartelli komme, maak ein foto … Col de Aspet- Portet of zwao get … Deeze middig moagde Ich zelf noa bienoa angerhauf joar weer ens renners fotografere … Komend weekend de VLC👍🏼🍀🚴🏼‍♂️📸. Fits ze 🍀👍🏼🚴🏼‍♂️
  10. Inge:
    11 juli 2021
    Wat zuut het geweldig oet doa in Spanje, prachtig. Hotelletje zuut der heel gezellig oet en eine echte pot beer! Leuk te leaze dat ger nog ein weak same hubt in Barcelona.
    Sjiek Peet!!
  11. Patrick winkelmolen:
    13 juli 2021
    Klinkt als een geweldige rit Peet! Wil ik graag ook nog eens proberen (inclusief hotel) Succes met de laatste (honderden) kilometers.
  12. Peet Notten:
    14 juli 2021
    Moet je zeker doen….of allen hotel😉