The swimming pool (dag 24, 1626 km).

8 juli 2021 - Sangüesa, Spanje

Het zag er zeer dreigend uit toen ik vanochtend wakker werd. Grijs, donkere wolken en veel wind. Vreemd, de voorspellingen waren toch prima. Blijkbaar kan het toch snel omslaan. Uiteindelijk bleek het in de loop van de dag wel mee te vallen. Maar toch nat geworden en regenjack uit de tas moeten halen. Toen ik die aantrok begon het alweer te minderen…..de wind is wel gebleven. Gelukkig voor mij de goede kant op.

De route verliep prima. Lekkere, mooie constante beklimmingen, lange afdalingen en fijn asfalt. De Spanjaarden hebben de fietspaden beter voor mekaar dan de Fransozen.

Op weg naar Sangüese, mooi oud stadje met ik dacht 5 kerken op dik vijfduizend inwoners. Hier moet ooit nog eens een paus vandaan gaan komen!!

Sangüese gekozen vooral om één ding: de camping. Echt, het is puzzelen om in dit mooie gebied bij een kampeerveldje uit te komen. Maar het is gelukt. En wat blijk: incl. een daggestempeld toegangskaartje tot het plaatselijke municipalbadje. Nu ben ik niet zo een zwembeest maar wel een Hollander, en wat gratis is moet je pakken🤪🤪. Was heerlijk om even onder te dompelen in het frisse water. En er werd goed om me gelet want ik was de enige badgast waar de badjuffrouw op moest letten😂😂.

Goojenach

1. Bert:
    8 juli 2021
    Het weer ziet er inderdaad opeens een stuk beter uit🌞
    Hopelijk geldt dat ook voor de Badjuf😜
  2. Elke:
    8 juli 2021
    5 kerken en een doop onder toezicht: alles komt goed!👍🏻😅
  3. Susanne en Jacques:
    9 juli 2021
    Boh, alweer schitterende foto's en prachtig beschreven Peter. Wat een mooie omgeving daar! Dat onthouden we voor toekomstige vakantieplannen. En diep respect voor je doorzettingsvermogen!
  4. Rick Kempen:
    9 juli 2021
    Godsamme Peet je bent een mazzelpik. Een bad juf voor je alleen. Was ik toch ff kopje onder gegaan:). Wederom een prachtig verhaal. Wellicht ben je de nieuwe mannelijke versie van Floortje Dessing?