Universidad Pública de Navarra (dag 23, 1577 km).

7 juli 2021 - Pamplona, Spanje

Pamplona:  de stad van het stierenrennen door een straat van het centrum. Jaarlijks van 6 tot en met 14 juli vinden 'Las fiestas de San Fermín' (de feesten van de heilige Fermín) plaats. Iedere ochtend vindt er het zogenaamde encierro (stierenrennen) plaats: duizenden waaghalzen rennen (soms halfdronken) vóór en tussen de stieren over 900 meter afgezette straat naar de arena. Deze feesten ter ere van San Fermín duren NORMAAL negen dagen. En ik ben hier op 7 juli 😂 yes!!!!

Maar voor het 2e opeenvolgende jaar geen encierro vanwege COVID ….Er zijn wel feesten, het is behoorlijk druk, je ziet veel rood/wit geklede Spanjaarden, maar geen zwarte, mannelijke koeien door het centrum. Jammer…..

Weer een hele mooie tocht vandaag, echt niet normaal wat een mooi landschap. En Pamplona heb ik vanmiddag ook al even bezocht. Echte oude Spaanse stad met smalle straatjes, oude kerken en pleinen en ontelbare restaurants en barretjes. En rood/wit gekleurd!!

Een camping vlakbij de oude stad ging niet lukken dus via Hostelworld een hostel gezocht voor mijn overnachting van vandaag. Hey een Hostel op de campus van de Uni!!! Waarom niet, lijkt me wel leuk, dichtbij het centrum, nog vrij boekbaar en wellicht wat meer drukte.

Dus paar dagen geleden snel geboekt en voor het vertrek vanochtend uit Leitza nog even gechekt. Zie ik op de site van het Hostel zelf de volgende tekst staan:

It offers accomodation to all members of the Educational or University Community ( students, professors, researchers, administrative staff etc.).

Aiiiii, heb toch gewoon kunnen boeken zonder aan te hoeven geven dat ik hoogleraar of professor ben😂😬. En student zullen ze echt niet meer pikken🧔🏻‍♂️🧔🏻‍♂️. Shit, het zou toch niet…..Ach, zal wel mee vallen. Ik heb geloof ik nog een foto van een oud OU-pasje bij me😂😂😂

Kom hier bij de receptie, zet mijn allerslimste en verstooide blik op met bril en zeg in Cambridge engels dat ik gereserveerd had……no problem, lag binnen 5 minuten op het eenpersoons bedje van mijn studentenkamer. Geweldig!!

En vanavond even Pamplona wat beter verkennen. Wellicht een paella 🥘 scoren!