Le Grand Départ (dag 1, Sittard-Profondeville, 131 km)

15 juni 2021 - Profondeville, België

Tja, waar moet ik beginnen. Bij mijn lege iphone vanochtend om 06:00 uur met 11% ( vergeet nooit mijn telefoon op te laden s’nachts) of bij mijn (meer dan) kriebels in mijn buik of bij het (toch wel emotionele 🥲 afscheid) vanochtend met Nicole. De jongens waren gisteravond nog geweest, maar die waren er snel klaar mee: hey Pap waal un bitje doorfitse he en tot in augustus, nou blief rechtop.  Hoie he……

Superweer in ieder geval. Ik was nog niet in Geverik of ik schrik me een hoedje: NOU JAH DICH HIE. Fietst Nicole Somers achter me. Die had me snel ingehaald met mijn 15 kilo bagage😂 Leuk (zie foto).

In Luik de 1e tussenstop met cola en broodje gezond en toen door via Huy naar Namur

Voor Namur passeer ik Marche les Dames (foto rotswand) waar ik als 18-jarige nog 2 weken op een Belgisch militair oefenkamp heb mogen vertoeven. Dat was zwaarder dan fietsen🙈…

Na zeker 60-70 km langs de Maas te hebben gefietst bereik ik de camping op Profondeville. Wel 25 km verder dan gepland maar mijn 1e keuze camping was in restauratie. In totaal 131 km.  En ik maar tegen iedereen vertellen dat je in begin rustig aan moet doen.

Op de camping nog 1 uur lauwe, vieze paardezeikbier zitten drinke met wel een coole Fransman (zie foto) 😂.

Unne prima start. Goojenach🥱

1. Bert:
    Top Peet!
    De kop is d’r aaf.
    Dooch de groete asn dae Fransoos😁
  2. Jacq&Marianne:
    15 juni 2021
    De höbst het waterschapsgebied al wièt achter dich geloate zeen we Vrieheid genog noë
  3. Patrick winkelmolen:
    15 juni 2021
    Wow Peet als dat je gemiddelde afstand per dag wordt ben je binnen 4 weken weer thuis. Veel succes en van mich auch de groete aan de fransoos en feliciteer em mar alvas mit de overwinning
  4. Chantalle:
    15 juni 2021
    Zo hey, doe bes al wiet! Wat een fijn begin, haupelijk geuf dat een bietje rus in de boek noe. Sjloap lekker!
  5. Loe Notten:
    15 juni 2021
    Mooi verhoal en pragtige fotos. Vergaet aug neet het vötje af en toe in te sjmaere want dat geiste straks veule.
  6. Loe Notten:
    15 juni 2021
    Al flink get kilomaeters. Mooie fotos en ein leuk verhoal. Vergaet neet af en toe het vötje in te sjmaere want dat geiste straks veule.
  7. Anouk:
    15 juni 2021
    Knap heur, hubs unne gooie sjtard gemaek. Sjiek om dien plek op de camping te zeen. Un gooi nach!
  8. Fabienne:
    16 juni 2021
    Sjiek Peter! En dan na zo'n lange tocht lauw pisbier als beloning haha. Goeie reis!
  9. Peet Notten:
    17 juni 2021
    Noe koud beer Fabienne😉
  10. Jean stoffels:
    16 juni 2021
    De eesjte daag zit dr op. Goud gedaon. Prima tempo. Vandaag onger t fitse mit Jan nog aan dich gedach. Leuk om dien verhaol te laeze. Nog väöl fits plezeier.
  11. Peet Notten:
    17 juni 2021
    Danke Jeanne
  12. Monique:
    16 juni 2021
    Hoop dat je lekker hebt geslapen en de kop is eraf 😎