Slakkemeppe en puzzelrit (dag 7, 608 km).

21 juni 2021 - Méréville, Frankrijk

Dat wijngaardslakken oorspronkelijk uit Frankrijk  kwamen  wist ik nog wel, maar dat ze vooral in de hoofdstad resideren wist ik niet. Vanmorgen werd ik wakker, schiet mijn sandalen in en hu…. wat is dat voor plakzooi. Mamma slak op mijn voetbed. Pappa had zich met zijn kroost op de fietstassen verzameld en een verdwaalde neef zat nog net niet in mijn helm. Zachtjes weggetikt en de familie herenigd…..

Parijs in is erg maar uit zeker zo….. alleen de buurt is anders. Allemaal jongelui met mooie blauwe pakken of strakke rokken, telefoon in de ene en espresso in de andere. Maandagochtend: de werkweek gaat beginnen Het zuiden van Parijs is duidelijk sjieker, zakelijker en iets makkelijker “uitfietsbaar”.

Op de kaart had ik t al gezien, de schrik van iedere tourfietser: de Franse Provinciale N-wegen, in mijn geval de N-20. Ga ik dat doen. Een 2x2 baanse weg waar 90km/u mag worden gereden en, waar vlgs. alles fietsers op mogen, maar uitblinkt door de afwezigheid van een fietspad. Zonder liegen: ik heb 3 x geprobeerd maar uiteindelijk ervoor gekozen om een andere route te zoeken. Levensgevaarlijk!!! Niet doen.

Dus begon ik aan een puzzelrit in volle zon met 25 graden en niet zo heel veel batterijpercentage op mijn i-phone. Hier volgt een instructie:

1. Zoek een schaduwplek  2. Pak (in mijn geval) je leesbril 3. Kijk verder dan je neus lang is en plan iets verder vooruit. Dus niet het eerst volgende dorpje ( want dan pakt de navi weer die k*t N-20). 4. Blijf rustig en denk aan de pint van die avond

Nou, na toch wel wat puzzelen heb ik rond 16:00 uur de camping bereikt  Prima camping, alleen in de focking place of nowhere. Op de kaart ziet zo een frans dorpje best wel groot uit maar de praktijk is vaak anders: een plein, een marie (geen idee wie dat is maar hij heeft een huis in ieder dorp) en een kerk. Dus even op de fiets gestapt (2x 8 km) om boodschappen te doen. Vandaag in totaal 105 km.

Goojenach

1. Mam Pap:
    21 juni 2021
    Haha die slakken had je mee moeten nemen een lekkere maaltijd vanavond groetjes
  2. Marc:
    21 juni 2021
    Ha Peet, je 1e week zit erop. Bedankt voor je dagelijkse sfeerreportages, we lezen/leven met je mee! Ik ben erg benieuwd: hoe bevalt het??
  3. Peet Notten:
    21 juni 2021
    Hey Marc & Nicky. Idd eerste werk zit erop. Bevalt echt super goed. Voel me heel fit, verbruik natuurlijk veel cal en eet best goed spul allemaal😉. Fietsen ieder dag is geweldig. Krijg wel iedere avond buitje over me heen met onweer. Dus s’ochtends alles zeiknat. Ben wel1-1.5 uur bezig iedere ochtend voor ik vertrek. En dan het avontuur en dealen met dingen. Ik vind het alleen jammer dat t overal zo leeg is op de campings…. See you!
  4. Sjaak van Popering:
    21 juni 2021
    Spannende verhalen allemaal Peter! Heel leuk om te lezen. Je schiet ook al lekker op. Ben je ook al helemaal los van de “avonturen” in Roermond? Heb je ook nog gepland om een rondje van de Tour mee te pakken? Succes morgen weer 👍
  5. Peet Notten:
    22 juni 2021
    Hey Sjaak. Oo de fiets spookt Roermond nog wel door mijn hoofd, maar dat wordt steeds minder…..Ben bang dat de Tour en ik mekaar niet echt raken. Groot land he?
  6. Jacq&Marianne:
    21 juni 2021
    Ha Peet, leuk geschreven. Gelukkig dat familie slak weer bij elkaar is en neef slak niet in je helm bleef slijmen.
    Ma(i)rie heeft bezoek hebben we gezien 😁
  7. Peet Notten:
    22 juni 2021
    Haha oog voor detail! Meneer kwam net naar buiten…..
  8. Bert:
    Hey Peet,
    Die slakken bevatten heel veel proteïnen, dus die had je eigenlijk moeten opeten als ontbijt😬
    Unke debie…..heerlijk!
    Groet,
    Bert
  9. Peet Notten:
    Ig num ze dig mit….
  10. Inge:
    22 juni 2021
    Boh Peet, dat geit good zek! Hubst al ein flink stuk gedaon. Leuk om dien verhaole te leaze! Houd dich good, doog rustig aan en geneet x
  11. Peet Notten:
    22 juni 2021
    Danke Inge, geneete doon ig zeker
  12. Bert:
    22 juni 2021
    Kent auch zeen Peet, dat de Maagde gein aug mje hubbe veur dich en zich gauw weg make este kumps aan fitse😜
    Me ‘t doonker Beerke maak weer veul good!
  13. Peet Notten:
    23 juni 2021
    Dat ken ig mig neet veurstelle Bert🤫