Terug naar de kust (dag 16, 1267 km).

30 juni 2021 - Sanguinet, Frankrijk

Net nog niet helemaal, maar je voelt t aan alles: ik ben heel dicht bij de kust. Van de Atlantische Oceaan wel te verstaan. De wind, het zand, de zon en ook de drukte. Nou ja, dat is dan relatief natuurlijk, maar het is overduidelijk drukker dan de laatste paar dagen.

De campings zijn groter (niet echt hygiënischer), hebben een zwembad en zijn 3x zo duur. Dat is ook de kust!!

Moet zeggen dat ik de laatste 14 kilometer met geknepen billen op het zadel heb gezeten. Een lange rechte weg dwars door een schitterend natuurgebied maar met voorbijrazende auto’s. De vrachtwagens achter je houden wel in maar het zijn vooral sommige personenauto’s die bij een naderende tegenligger denken dat je toch nog in te halen bent…… affin het is allemaal goed gegaan.

Moet zeggen dat de vermoeidheid een beetje begint toe te slaan. Mijn rechter hamstring wil niet meer zo goed (Pat nog tips???). Maar tot zaterdag in San Sebastián gaat nog wel lukken hoor.

Vanaf morgen zal ik grotendeels langs de kust fietsen en hopelijk  gaan genieten van een mooi uitzicht over zee.  Zaterdag wordt zwaarder want dan moet er geklommen worden.

Och wat zal ik ze gaan missen die Franzosen…. niet echt,  behalve de ochtend-croissant en de espresso. Wisten jullie dat de meeste barretjes in Frankrijk  al om 07:30 uur open gaan. En in bijna ieder dorpje zat er al een gepensioneerde, grijze jeu de boules vriend achter une pression rond die tijd.

PS let niet op mijn beginnende baard

Goojenach

1. Miel:
    30 juni 2021
    Good bezig pap!💪🏼 Nog ffkes doorzitte en dan lekker geneete in San Sebastián!🍻 🧆🥘
    Beardje steit dig good. Missjien kint eine gooie spaanse barbero dig nog de gries plukke wegwirke😉
  2. Peet Notten:
    30 juni 2021
    Hey Manus, zal uns goot zeuke. En anges loat ig hum gewoon sjtoan😉
  3. Nicky:
    30 juni 2021
    Hihi dao kump r dan toch he de kluizenaarsbaard …begins al n bietje te verslonze…u go dude 😂
  4. Peet Notten:
    30 juni 2021
    Noa baard. Hub hie al 2 weake euver motte doon. Maar dat versjlonze klopt waal. Heerlik trouwes….
  5. Mam Pap:
    30 juni 2021
    Moeders mooiste ben je niet.Die vakantie baard vind ik maar niks.zo te lezen was de rit vandaag. wel mooi.Volgens de pap word het alleen maar mooier
  6. Peet Notten:
    Nou leuk zek…
  7. Jean stoffels:
    30 juni 2021
    Hoi Peet. Iedere avond lees ik even je blog. Leuk om te lezen. Enig schrijversbloed zit wel in je. De mooie foto's geven een goed beeld van de omgeving. Je bent al een behoorlijk stuk opgeschoten. Gaat prima zo. Dat neemt niemand je meer af. Ondertussen vraag ik mezelf af waarom ik niet eerder begonnen ben met fietsen. Wat een avontuur om zo'n reis te maken. Voor mij is het (nog) niet te laat, maar ja, de leeftijd gaat toch wel een rol spelen. Hopelijk gaat mijn fietsvakantie naar Mallorca in oktober na de 3e poging wél door. Dan kan ik tenminste nog wat hoogte meters maken. Voor jou, nog ff volhouden en dan lekker uitrusten en genieten van de zon. Fiets ze en tot ziens/schrijfs. Truste.
  8. Peet Notten:
    1 juli 2021
    Hey Jean. Leuke reactie. Tja ben blij dat je überhaupt nog bent begonnen. Je fietst al de beste en het is nooit te laat Jean😉😉
  9. Nicole:
    30 juni 2021
    Hm, venj dat ste eine mooie tevreje blik in dien uigkes hubs, en zeker eine geweldige baard😍
  10. Peet Notten:
    1 juli 2021
    Jel tevreje…..en meug op dat moment
  11. Yvonne Duckers:
    1 juli 2021
    Ich zouw 'm (dé baard) auch loate stoan....allein al veur de foto's: Veur én Noa De Grwoate Toch
  12. Peet Notten:
    Kabouter Plop🧐