De druivenplukkers (dag10, 852 km)

24 juni 2021 - Ports, Frankrijk

Heb jij dat ook? Dat je bij bepaalde beelden steeds dezelfde gedachten krijgt. Als ik wijnranken zie moet ik altijd aan de roman De Druivenplukkers denken van A. den Doolaard. Ooit gelezen voor mijn boekenlijst. Niet direct afhaken want zo heel filosofisch en intellectueel zullen mijn krabbels niet worden. Vanochtend passeerde ik dus (in de kou, brrrrr 12 graden) mijn eerste wijnrank van vandaag. En dan vraag ik mezelf af waarom ik dan steeds aan dat boek moet denken. Best een aardig boek overigens. Kan me nog herinneren dat ik na het lezen van dit stuk proza naar Frankrijk wilde afreizen om, je raadt het al: druiven te plukken😂. Is er nooit van gekomen. Frits en Trina zagen t ook niet zitten denk ik. Er moest nog een diploma gehaald worden.

Goed, na die frisse start en filosofische overweging een relatief eenvoudige en niet al te lange etappe. Heb moeten wikken en wegen om morgen in een grotere stad uit te komen (Poitiers dus), want zaterdag neem ik even rust. Best een aardige camping gevonden langs de Vienne met een hele aardig, engels sprekende Fransman. Ik lig hier nu met me, myself and I. Alleen dus op de camping. De campingbaas bood me wel een leuke (soort) boomhut aan (for se zeem price😂). Zie foto. Voel me weer 10!!!!

Nog snel dorpje (Nouâtre) in. Wellicht kan ik hier nog een wijntje  of pilsje scoren. Jep: un Bar……fermé le jeudi. Wie sluit een café nu op donderdag!!!

Op het moment ben ik mijn laatste adventure-food zakje van bever aan t opwarmen. Wat kan ik het toch gezellig maken in mijn eentje……..

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mam Pap:
    24 juni 2021
    Goed geraden Peter het diploma ging voor
  2. Peet Notten:
    😉😉😉
  3. Jhoy:
    24 juni 2021
    Poitiers, leuke levendige stad. Kroegjes, eetgelegenheden ... Ik herinner me een geweldige winkel met ambachtelijke biertjes. Oh ja, ook twee mooie, oude kerken! (in het kader van de bezinning!). Dus ... geniet van de stad morgen en overmorgen.
  4. Peet Notten:
    Thnx Jhoy. Ga ik zeker doen
  5. Annie:
    24 juni 2021
    Peet dat druivenplukker zou ik nog maar even uitstellen september is nog zover weg dan moeten ze je thuis nog langer missen .groeten oma Annie.
  6. Elke:
    24 juni 2021
    Grappig he, dat je zo’n schrijver onthoudt met voorletter en al: A. den Doolaard. En dat dat boek er ook opeens weer is :-).
  7. Anjo:
    25 juni 2021
    Hahaha die hut , geweldig Peet , wat un adventure eh. Super leuk um dien verhoale te leaze! Wunsj dich eine leuke rustdaag .
  8. Peet Notten:
    Thnx Anjo
  9. Mart Cremers:
    25 juni 2021
    Peet, klöm in baumhutte … Back to basics … In de “Zavel” achter dien oud hoes in Meas veulde weer os Tarzan, helaas gein Jane … Fits ze 👍🏼🍀🚴🏼‍♂️
  10. Peet Notten:
    Hie is auch gein Jane ….
  11. Annie:
    25 juni 2021
    Ga morgen genieten. Van de stad en neem iets. Trakteer jezelf op een lekker etentje en niet te vergeten de wein smakelijk eten oma annie
  12. Peet Notten:
    Ga ik doen oma!